Autokaupan asiakkuudenhallinta CRM-järjestelmän avulla

Useimmat sekä henkilö että yritysasiakkaat ajattelevat vielä nykyäänkin, että kotimaisilla autoliikkeillä sekä ajankohtainen tuotetietous, asiakaspalvelu ja asiakkuudenhallinta ovat heikolla tasolla verrattuna moniin eurooppalaisiin autoliikkeisiin. Onko asia kuitenkaan oikeasti näin? Tutkitaan nyt asiaa hieman tarkemmin.

Jotkin autoliikkeet ovat julkisesti myöntäneet, että heillä saattaa olla puutteita markkinoinnissa esimerkiksi oikean kohderyhmän löytämisessä.

Tietotaito-osuus myyjillä kuitenkin on kuulemma aina kohdallaan. Yksittäiset myyjät ovat opistotason tai ammattikorkeakoulun entisiä oppilaita, jonka lisäksi autoliikkeet itse kouluttavat omaa henkilöstöään.

Asiakaspalvelussakaan ei havaittu olevan merkittäviä puutteita, kysyttiin asiaa sitten henkilöstöltä, johtoportaalta tai asiakkailta. Yksi selkeä puute kuitenkin huomattiin ja se oli jälkimarkkinoinnin puute. Asiakkaisiin ei pidetty aktiivisesti yhteyttä autokauppojen tai huoltojen jälkeen, mutta asiaan on luvassa selkeää parannusta.

Jokainen autoesittely ei pääty autokauppaan

Myyjät tietävät, että jokainen autoesittely tai koeajolle lähteminen ei välttämättä pääty potentiaaliseen ostopäätökseen, eli autokauppaan. Mahdollisen myyntitapahtuman aikana asiakas pitää huomioida hyvin ja hänen kysymyksiinsä pitää vastata “tiedon avulla.” Myyjän yleistuntemuksen liikkeen edustamista automerkeistä ja -malleista sekä niiden ominaisuuksista pitää olla vähintään hyvällä tasolla. Asiantuntemusta tulee siis kunnioittaa. Asiakasta pitää tervehtiä ystävällisesti ja häntä pitää kuunnella “ajan kanssa.”Myyjä ei saa milloinkaan olla liian innokas, eli sanoa: “Lähdetäänkös sitten koeajolle?” tai “Laitetaanko sitten se teidän nimi jo sopimuspaperiin?”

Asiakas miettii monia asioita ennen uuden auton ostamista. Sama pätee myös käytetyn, mutta hyväkuntoisen ajoneuvon kohdalla. Asiakas on varannut itselleen aikaa esimerkiksi työstään varsin tärkeän asian, eli auton ostamiseen. Samankaltaista aikaa pitää myyjällä olla myös riittävästi asiakkaan palvelemiseen.

Jälkimarkkinointi on tulosta tekevää markkinointia

Asiakassuhteiden ylläpitäminen vaatii nykyään tehokasta jälkimarkkinointia asiakkaisiin, joka onnistuu mukavasti suositun https://www.lime-technologies.com/fi/ -järjestelmän avulla. Kyseiseen järjestelmään kuuluva CRM-työkalu on kuin luotu tehokkaaseen asiakkuudenhallinnan hoitamiseen. Asiakasrekisterin ajankohtaisuus ja kohderyhmälle suunnattu aktiivinen markkinointi ovat jokaisen menestyvän autoliikkeen onnistumisen takana.

CRM-työkalu tarkoittaa kirjainyhdistelmää Customer relationship management. Tiesitkö, että https://www.lime-technologies.com/fi/ -järjestelmä toimii aktiivisessa yhteistyössä kaikkein yrityksesi IT-ohjelmistojen kanssa. Ajan tasalla olevia asiakastietoja on erittäin helppo hyödyntää aktiivisessa jälkimarkkinoinnissa.

Erittäin käyttäjäystävällinen ja yrityksesi tarpeiden mukaan räätälöity https://www.lime-technologies.com/fi/ -järjestelmä tarjoaa helposti täydellisyyttä hipovan kokonaisvaltaisen asiakkuudenhallintajärjestelmän.

Muistathan myös, että nykyisellä tietotekniikan aikakaudella asiakkaisiin kannattaa pitää aina yhteyttä niin sosiaalisen median kuin myös sähköpostin avulla. Huomaathan myös asiakkaidesi yksilölliset tarpeet, toiveet ja huolenaiheet uutta tai käytettyä ajoneuvoa koskien.

Asiakassuhteiden ylläpito on nykyään paitsi helppoa, mutta se on myös mukavaa. Kampanjat ja tarjoukset tulevat hyvin esiin henkilökohtaisen jälkimarkkinoinnin mukana. Helppokäyttöinen ja innovatiivinen https://www.lime-technologies.com/fi/ järjestelmä tallentaa kaiken oleellisen ja tärkeän yhdelle alustalle, joka on käytettävissäsi aina 24/7.

Loppujen lopuksi https://www.lime-technologies.com/fi/ -järjestelmän käyttäjät huomaavat usein oman vapaa-aikansa lisääntyvän ja niin sanotun “kaksinkertaisen” ja eri paikkaan tallennetun tiedon vähentyvän. Monille CRM-työkalu on kuin tehokas sihteeri, joka mahdollistaa, että kaikki yrityksen kirjalliset ja viestinnän kannalta tärkeät asiat hoituvat hyvin.

Suosittuun https://www.lime-technologies.com/fi/ -järjestelmään tutustuminen tapahtuu erittäin helposti verkossa. Käy CRM-järjestelmän kotisivulla osoitteessa https://www.lime-technologies.com/fi/. Kotisivuille tutustuminen käy kätevästi silloin, kun sinä haluat, sillä sivusto on auki ympäri vuorokauden.